Ore studiu: 72
Durata: 3 luni
Certificare: ANC / PIXELLAB
Cum se desfășoară acest learning path.
Learning path-ul de 3D Modeler va fi predat de Dragoș Stoian, după cum urmează:
MARȚI - JOI (cele 2 zile sunt obligatorii, nu la alegere)
PROGRAM: 19:00 - 22:00
(durata: 12 săptămâni / 72 ore de studiu)
3D Studio Max
1. Introducere în lumea 3D-ului
Prezentare curs, module și softurile necesare desfășurării cursului
Prezentarea domeniilor de activitate în care utilizăm softurile prezentate la curs.
Cunoașterea cursanților și domeniile în care activează; identificarea domeniului în care vor să activeze prin utilizarea softurilor 3D.
Discuție liberă despre industria 3D.
2. Familiarizarea cu interfața 3Ds Max
Prezentarea softului 3Ds Max și utilitatea sa în domeniul CGI.
Familiarizarea cu interfața și funcțiile introductive ale softului.
Exerciții practice cu elemente și funcții simple: Move, Scale, Rotate, Primitive elements.
Discuții despre viitoarele teme & proiecte și abordarea acestora.
3. Introducere în sistemul de lucru
Prezentarea tipurilor de obiecte - primitive vs editabile.
Înțelegerea diferențelor dintre tipurile de obiecte.
Utilizarea de comenzi simple pentru editarea obiectelor editable.
Selectarea subiectelor pentru proiectele ce urmează să fie dezvoltate pe parcursul cursului.
4. Modelarea primelor obiecte simple
Lucru practic și exerciții cu elementele explicate în prima parte a cursului.
Crearea primelor obiecte simple .
Exercițiu: construirea unor piese de șah pentru exersarea comenzilor cele mai uzuale
Feedback și lucru real time + explicații de proces în timpul exercițiului.
Discuții și stabilirea ultimelor detalii pentru proiectele ce urmează să fie dezvoltate pe parcursul Learning Path-ului.
5. Funcții și comenzi importante (Part 1)
Explicarea funcțiilor și utilizarea lor din panoul de comandă Modify (Part 1).
Parcurgerea comenzilor din grupul Selection: vertex, edge, border, plane, element
Parcurgerea comenzilor din grupul Edit Geometry (Part 1).
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
6. Lucru practic pentru înțelegerea funcțiilor.
Exersarea cu noile comenzi explicate în ședințele precedente.
Crearea unui obiect.
Exercițiu: construirea unor piese de șah pentru exersarea comenzilor cele mai uzuale
Discutii & feedback de îmbunătățire teme.
7. Funcții și comenzi importante (Part 2)
Explicarea funcțiilor și utilizarea lor din panoul de comandă Modify (Part 2)
Parcurgerea comenzilor din grupul Edit Geometry (Part 2)
Parcurgerea întregului tab Modify.
Introducerea funcțiilor din Modifier List: Symmetry, Turbo smooth, Shell, Twist, Slice.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
8. Lucru practic pentru înțelegerea funcțiilor.
Lucru practic cu noile funcții învățate și exersate.
Crearea unui obiect.
Exercițiu: construirea unor flori ornamentale - pentru exersarea noilor funcții.
Discutii & feedback de îmbunătățire teme.
9. Înțelegerea conceptului de topologie
Introducere în lumea topologiei.
Studierea tipurilor de topologii și utilitatea lor în lumea 3D.
Prezentarea punctelor forte și minusurile lor în funcție de domeniul de activitate.
Comenzi ce ajută la simplificarea și creșterea vitezei de lucru pentru crearea de obiecte hard surface.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
10. Lucru practic pentru înțelegerea topologiei.
Lucru practic și exersarea tipului de topologie hard-surface.
Modul de conturare si definire a obiectelor pentru a se încadra în categoria hard surface.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
11. Conceptul de topologie organică.
Înțelegerea conceptului de topologie organică.
Identificarea domeniilor din care face parte și modul de lucru pentru obiectele de tip organic.
Comenzi ce ajută la crearea de obiecte organice.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
12. Lucru practic pentru înțelegerea topologiei organice.
Exersarea modelării obiectelor de tip organic.
Introducerea Modifier-ului Cloth.
Crearea de perne, paturi, perdele și orice alt obiect de tip cloth.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
13. Maparea obiectelor
Prezentarea modului de mapare a obiectelor și explicarea utilității sale.
Explicarea comenzilor din fereastra de editare a UVurilor.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
14. Maparea obiectelor cu UVW Unwrap.
Utilizarea funcției de UVW Unwrap.
Crearea mapării unui obiect utilizat comenzile din tab-ul UVW Unwrap.
Discuții & feedback de îmbunătățire teme.
15. Softuri complementare lucrului în 3Ds Max
Introducerea softurilor complementare necesare pentru lucrul în 3D: Zbrush, Substance Painter, Marmoset, Vray
Clasificarea și explicarea fiecărui soft în funcție de domeniul de activitate și unde sunt cel mai utile.
Zbrush
16. Introducere în Zbrush
Explicații introductive pentru utilizarea Zbrush și modul de import-export al obiectelor.
Mod de lucru și funcții utile pentru Zbrush în domeniul de gaming.
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
Substance Painter
Marmoset
17. Introducere în Substance Painter și Marmoset.
Prezentare și utilizare incipientă pentru Substance Painter.
Mic exercițiu de practică.
Utilizare Marmoset.
Vray
18. Introducere în Vray
Introducere în Vray.
Utilitatea și discuție despre PBR.
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
19. Aprofundare Vray
Introducere în Vray.
Introducere în interfața Vray.
Lumini în Vray.
Camera in Vray.
Materiale (Part 1).
20. Crearea materialelor.
Crearea de materiale simple PBR (Part 2).
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
21. Dezvoltarea unei scene - modelare arhitecturală (Part 1)
Crearea unei scene utilizând diverse tool-uri dedicate modelării pentru arhitectură (Part 1)
Iluminarea cu HDRI și lumini Vray pentru ambianță (Part 1)
Înțelegerea noțiunilor de compoziție și perspectivă (Part 1)
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
22. Dezvoltarea unei scene - modelare arhitecturală (Part 2).
Crearea unei scene utilizând diverse tool-uri dedicate modelării pentru arhitectură (Part 2).
Iluminarea cu HDRI și lumini Vray pentru ambianță (Part 2).
Înțelegerea noțiunilor de compoziție și perspectivă (Part 2).
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
23. Dezvoltarea unei scene - randare de produs (Part 1)
Crearea unei scene de studio pentru randare de produs (Part 1).
Iluminarea și compozitarea scenei(Part 1).
Materializarea și crearea unui obiect PBR cu materiale complexe (Part 1).
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
24. Dezvoltarea unei scene - randare de produs (Part 2)
Crearea unei scene de studio pentru randare de produs (Part 2).
Iluminarea si compozitoarea scenei(Part 2).
Materializarea și crearea unui obiect PBR cu materiale complexe (Part 2).
Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.
25. Focus pe activarea ca 3D modeler în industriile aferente.
Explicarea necesității unui portofoliu și ce trebuie să conțină acesta.
Discuții despre domeniile de activitate (pro si contra).
Gaming, VFX, Metaverse, VR, Advertising/Marketing Digital.
26. Focus pe finalizarea portofoliului.
Discuții și feedback final pe proiecte.
Q&A session final.