Header banner MUST have an alt or title
  • Ore studiu: 72

  • Durata: 3 luni

  • Certificare: ANC / PIXELLAB

Cum se desfășoară acest learning path.

Learning path-ul de 3D Modeler va fi predat de Dragoș Stoian, după cum urmează:

MARȚI - JOI (cele 2 zile sunt obligatorii, nu la alegere)

PROGRAM: 19:00 - 22:00

(durata: 12 săptămâni / 72 ore de studiu)

3D Studio Max

1. Introducere în lumea 3D-ului

  • Prezentare curs, module și softurile necesare desfășurării cursului

  • Prezentarea domeniilor de activitate în care utilizăm softurile prezentate la curs.

  • Cunoașterea cursanților și domeniile în care activează; identificarea domeniului în care vor să activeze prin utilizarea softurilor 3D.

  • Discuție liberă despre industria 3D.

2. Familiarizarea cu interfața 3Ds Max

  • Prezentarea softului 3Ds Max și utilitatea sa în domeniul CGI.

  • Familiarizarea cu interfața și funcțiile introductive ale softului.

  • Exerciții practice cu elemente și funcții simple: Move, Scale, Rotate, Primitive elements.

  • Discuții despre viitoarele teme & proiecte și abordarea acestora.

3. Introducere în sistemul de lucru

  • Prezentarea tipurilor de obiecte - primitive vs editabile.

  • Înțelegerea diferențelor dintre tipurile de obiecte.

  • Utilizarea de comenzi simple pentru editarea obiectelor editable.

  • Selectarea subiectelor pentru proiectele ce urmează să fie dezvoltate pe parcursul cursului.

4. Modelarea primelor obiecte simple

  • Lucru practic și exerciții cu elementele explicate în prima parte a cursului.

  • Crearea primelor obiecte simple .

Exercițiu: construirea unor piese de șah pentru exersarea comenzilor cele mai uzuale

  • Feedback și lucru real time + explicații de proces în timpul exercițiului.

  • Discuții și stabilirea ultimelor detalii pentru proiectele ce urmează să fie dezvoltate pe parcursul Learning Path-ului.

5. Funcții și comenzi importante (Part 1)

  • Explicarea funcțiilor și utilizarea lor din panoul de comandă Modify (Part 1).

  • Parcurgerea comenzilor din grupul Selection: vertex, edge, border, plane, element

  • Parcurgerea comenzilor din grupul Edit Geometry (Part 1).

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

6. Lucru practic pentru înțelegerea funcțiilor.

  • Exersarea cu noile comenzi explicate în ședințele precedente.

  • Crearea unui obiect.

Exercițiu: construirea unor piese de șah pentru exersarea comenzilor cele mai uzuale

  • Discutii & feedback de îmbunătățire teme.

7. Funcții și comenzi importante (Part 2)

  • Explicarea funcțiilor și utilizarea lor din panoul de comandă Modify (Part 2)

  • Parcurgerea comenzilor din grupul Edit Geometry (Part 2)

  • Parcurgerea întregului tab Modify.

  • Introducerea funcțiilor din Modifier List: Symmetry, Turbo smooth, Shell, Twist, Slice.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

8. Lucru practic pentru înțelegerea funcțiilor.

  • Lucru practic cu noile funcții învățate și exersate.

  • Crearea unui obiect.

Exercițiu: construirea unor flori ornamentale - pentru exersarea noilor funcții.

  • Discutii & feedback de îmbunătățire teme.

9. Înțelegerea conceptului de topologie

  • Introducere în lumea topologiei.

  • Studierea tipurilor de topologii și utilitatea lor în lumea 3D.

  • Prezentarea punctelor forte și minusurile lor în funcție de domeniul de activitate.

  • Comenzi ce ajută la simplificarea și creșterea vitezei de lucru pentru crearea de obiecte hard surface.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

10. Lucru practic pentru înțelegerea topologiei.

  • Lucru practic și exersarea tipului de topologie hard-surface.

  • Modul de conturare si definire a obiectelor pentru a se încadra în categoria hard surface.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

11. Conceptul de topologie organică.

  • Înțelegerea conceptului de topologie organică.

  • Identificarea domeniilor din care face parte și modul de lucru pentru obiectele de tip organic.

  • Comenzi ce ajută la crearea de obiecte organice.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

12. Lucru practic pentru înțelegerea topologiei organice.

  • Exersarea modelării obiectelor de tip organic.

  • Introducerea Modifier-ului Cloth.

  • Crearea de perne, paturi, perdele și orice alt obiect de tip cloth.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

13. Maparea obiectelor

  • Prezentarea modului de mapare a obiectelor și explicarea utilității sale.

  • Explicarea comenzilor din fereastra de editare a UVurilor.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

14. Maparea obiectelor cu UVW Unwrap.

  • Utilizarea funcției de UVW Unwrap.

  • Crearea mapării unui obiect utilizat comenzile din tab-ul UVW Unwrap.

  • Discuții & feedback de îmbunătățire teme.

15. Softuri complementare lucrului în 3Ds Max

  • Introducerea softurilor complementare necesare pentru lucrul în 3D: Zbrush, Substance Painter, Marmoset, Vray

  • Clasificarea și explicarea fiecărui soft în funcție de domeniul de activitate și unde sunt cel mai utile.

cursuri zbrush

Zbrush

16. Introducere în Zbrush

  • Explicații introductive pentru utilizarea Zbrush și modul de import-export al obiectelor.

  • Mod de lucru și funcții utile pentru Zbrush în domeniul de gaming.

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

Substance Painter

cursuri zbrush

Marmoset

17. Introducere în Substance Painter și Marmoset.

  • Prezentare și utilizare incipientă pentru Substance Painter.

  • Mic exercițiu de practică.

  • Utilizare Marmoset.

randare vray

Vray

18. Introducere în Vray

  • Introducere în Vray.

  • Utilitatea și discuție despre PBR.

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

19. Aprofundare Vray

  • Introducere în Vray.

  • Introducere în interfața Vray.

  • Lumini în Vray.

  • Camera in Vray.

  • Materiale (Part 1).

20. Crearea materialelor.

  • Crearea de materiale simple PBR (Part 2).

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

21. Dezvoltarea unei scene - modelare arhitecturală (Part 1)

  • Crearea unei scene utilizând diverse tool-uri dedicate modelării pentru arhitectură (Part 1)

  • Iluminarea cu HDRI și lumini Vray pentru ambianță (Part 1)

  • Înțelegerea noțiunilor de compoziție și perspectivă (Part 1)

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

22. Dezvoltarea unei scene - modelare arhitecturală (Part 2).

  • Crearea unei scene utilizând diverse tool-uri dedicate modelării pentru arhitectură (Part 2).

  • Iluminarea cu HDRI și lumini Vray pentru ambianță (Part 2).

  • Înțelegerea noțiunilor de compoziție și perspectivă (Part 2).

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

23. Dezvoltarea unei scene - randare de produs (Part 1)

  • Crearea unei scene de studio pentru randare de produs (Part 1).

  • Iluminarea și compozitarea scenei(Part 1).

  • Materializarea și crearea unui obiect PBR cu materiale complexe (Part 1).

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

24. Dezvoltarea unei scene - randare de produs (Part 2)

  • Crearea unei scene de studio pentru randare de produs (Part 2).

  • Iluminarea si compozitoarea scenei(Part 2).

  • Materializarea și crearea unui obiect PBR cu materiale complexe (Part 2).

  • Discuții & feedback pe proiectele ce vor intra în Portofoliul final.

25. Focus pe activarea ca 3D modeler în industriile aferente.

  • Explicarea necesității unui portofoliu și ce trebuie să conțină acesta.

  • Discuții despre domeniile de activitate (pro si contra).

  • Gaming, VFX, Metaverse, VR, Advertising/Marketing Digital.

26. Focus pe finalizarea portofoliului.

  • Discuții și feedback final pe proiecte.

  • Q&A session final.