blender 3d

Programa curs Blender 3D

Ai mai jos programa detaliata a cursului de Blender 3D

Programa curs

Blender 3D

Ai mai jos programa detaliata

a cursului de Blender 3D

  • Ore studiu: 78

  • Durata: 3 luni

  • Certificare: ANC / PIXELLAB

Curs Blender 3D – Modelare 3D pentru Gaming

Blender 3D este un software avansat de modelare, animație și randare, recunoscut la nivel mondial pentru versatilitatea sa și pentru faptul că este gratuit și open-source. Utilizat pe scară largă în industrii precum gaming, film și design de produs, Blender 3D este ideal atât pentru profesioniști cât și pentru începătorii care își doresc să învețe modelare 3D.

Cursul de Blender 3D te va trece prin toate instrumentele și conceptele de care ai nevoie pentru un pipeline complet exact ca într-un studio de gaming. În plus, în acest workflow vei învăța să utilizezi un tool complex de texturare, numit Substance Painter și vei face postprocesare și animație în Unreal Engine. Totul, ca pentru la final să ai o scenă numai bună de pus la portofoliu.

curs blender

Blender 3D

1. Introducere în lumea 3D-ului

  • Prezentare curs, module și softurile necesare desfășurării cursului

  • Prezentarea domeniilor de activitate în care utilizăm softurile prezentate la curs

  • Cunoașterea cursanților și domeniile în care activează

  • Prezentarea proiectului colaborativ (fierăria medievală)

  • Discuție liberă despre industria 3D

2. Familiarizarea cu interfața Blender

  • Prezentarea softului Blender și utilitatea sa în domeniul GameDev

  • Familiarizarea cu interfața și funcțiile introductive ale softului

  • Exerciții practice cu elemente și funcții simple: Move, Scale, Rotate

  • Navigarea în viewport și customizarea interfeței

  • Discuții despre viitoarele teme & proiecte

3. Introducere în sistemul de lucru

  • Prezentarea tipurilor de obiecte - primitive vs editabile

  • Înțelegerea diferențelor dintre Object Mode și Edit Mode

  • Utilizarea de comenzi simple pentru editarea obiectelor

  • Blocking out inițial pentru proiectul individual

  • Selectarea componentelor pentru proiectul colaborativ

4. Modelarea primelor obiecte simple

  • Lucru practic cu primitive și transformări de bază

  • Introducere în Edit Mode tools

  • Crearea primelor obiecte pentru proiect

  • Exerciții practice pentru consolidarea comenzilor uzuale

  • Feedback și explicații de proces în timp real

5. Modifiers fundamentali

  • Explicarea conceptului de non-destructive workflow

  • Introducere în sistemul de modifiers

  • Mirror, Solidify, Bevel - utilizare și setări

  • Stacking modifiers și ordinea lor

  • Discuții & feedback pentru îmbunătățirea proiectelor

6. Edge Flow și Topologie de bază

  • Introducere în conceptele de topologie

  • Importanța edge flow-ului în game assets

  • Diferența între N-gons, tris și quads

  • Exerciții practice pentru topologie curată

  • Optimizarea modelelor existente

7. Loop Tools și tehnici avansate

  • Introducere în Loop Tools

  • Tehnici avansate de selecție și modelare

  • Optimizarea workflow-ului cu shortcut-uri

  • Aplicarea tehnicilor în proiectele individuale

  • Discuții despre eficiență și best practices

8. Hard Surface Modeling I

  • Tehnici specifice pentru hard surface

  • Boolean operations și clean-up

  • Strategii pentru edge flow în hard surface

  • Aplicarea tehnicilor în proiectul fierăriei

  • Rezolvarea problemelor comune

9. Hard Surface Modeling II

  • Tehnici avansate pentru detalii hard surface

  • Managementul subdiviziunilor

  • Crearea detaliilor tehnice și mecanice

  • Optimizarea topologiei pentru game assets

  • Review și feedback colectiv

10. Introducere în UV Mapping

  • Concepte fundamentale despre UV-uri

  • Marking seams și planificarea UV layout-ului

  • Diferite metode de unwrapping

  • Organizarea și optimizarea spațiului UV

  • Pregătirea pentru texturare

11. UV Mapping Avansat

  • Tehnici avansate de UV unwrapping

  • Lucrul cu multiple UV sets

  • Optimizarea UV-urilor pentru texturare

  • Pregătirea pentru baking în Substance

  • Verificarea și validarea UV-urilor

12. Simulări pentru GameDev

  • Cloth simulation pentru elemente statice

  • Conversia simulărilor în geometrie

  • Optimizarea rezultatelor pentru games

  • Integrarea în proiectul colaborativ

  • Strategii pentru performanță

13. Particle Systems și Detalii

  • Utilizarea particle systems pentru detalii

  • Hair systems pentru vegetație

  • Convertirea în geometrie statică

  • Optimizarea pentru game engines

  • Integrarea în scenă

14. Retopologie și Optimizare

  • Tehnici de retopologie pentru game assets

  • Optimizarea mesh-urilor complexe

  • Reducerea eficienta a polycount-ului

  • Verificarea și curățarea topologiei

  • Implementarea sistemului "buddy check"

15. Pregătirea pentru Export

  • Standardizarea naming conventions

  • Organizarea scenei și ierarhiei

  • Pregătirea pentru export în Substance

  • Verificări de calitate pre-export

  • Documentația tehnică necesară

16. Quality Control și Verificare

  • Verificarea finală a modelelor

  • Validarea topologiei și UV-urilor

  • Optimizări finale pentru performanță

  • Pregătirea documentației complete

  • Review colectiv al progresului

17. Export și Pipeline

  • Workflow-uri de export pentru diferite engines

  • FBX export settings și optimizare

  • Pregătirea pentru Substance Painter

  • Organizarea fișierelor și versioning

  • Documentația pentru handover

18. Finalizare și Review

  • Prezentarea finală a modelelor

  • Review colectiv și feedback

  • Optimizări finale bazate pe feedback

  • Documentarea completă a procesului

substance painter

Substance Painter

1. Introducere în Substance Painter

  • Prezentarea softului și workflow-ului PBR

  • Configurarea proiectului și setări inițiale

  • Importul modelelor și pregătirea pentru texturare

  • Organizarea interfeței pentru productivitate

  • Introducere în conceptele de bază

2. Baking și Setup

  • Setări de baking pentru game assets

  • Optimizarea setărilor pentru diferite cazuri

  • Rezolvarea problemelor comune de baking

  • Pregătirea pentru texturare

  • Organizarea layer-elor și folder-elor

3. Materiale și Texturare I

  • Crearea materialelor de bază

  • Utilizarea smart materials și generatoarelor

  • Texturarea elementelor metalice

  • Dezvoltarea unei palete comune

  • Tehnici de blending și layering

substance designer

Substance Designer

4. Introducere în Substance Designer

  • Prezentarea interfeței și conceptelor noduri

  • Demonstrarea creării materialelor procedurale de bază

  • Generarea pattern-urilor și texturilor tile-able

  • Workflow-ul de la Designer la Painter

  • Exportul și integrarea în pipeline-ul existent

5. Materiale și Texturare II

  • Texturarea materialelor complexe

  • Tehnici de weathering și uzură

  • Height blending și micro-detail

  • Crearea variațiilor de materiale

  • Optimizarea pentru performanță

6. Finalizare și Export

  • Finalizarea materialelor complexe

  • Optimizarea texturilor pentru games

  • Pregătirea pentru export în Unreal

  • Verificări de calitate și documentație

  • Organizarea fișierelor pentru producție

unreal engine

Unreal Engine

1. Import și Setup

  • Organizarea proiectului în Unreal

  • Import workflow pentru modele și texturi

  • Setarea materialelor și shaderelor

  • Lighting fundamentals

  • Post-processing de bază

  • Debugging și troubleshooting

2. Lighting și Finalizare

  • Lighting avansat pentru prezentare

  • Post-processing și atmosferă

  • Optimizare pentru performanță

  • Review final al proiectelor

  • Prezentarea scenei colaborative

  • Documentarea procesului complet