Header banner MUST have an alt or title
  • Ore studiu: 96

  • Durata: 4 luni

  • Certificare: ANC / PIXELLAB

1. Introducere în UX Design

  • User experience (UX vs UI)

  • Customer experience (CX)

  • Functional design

  • Product integrity & desirability

  • User-centred design (UCD)

  • UX design process - avantaje

  • Design Thinking

  • UX and Agile process

  • User interface design

  • Humans vs machines (HCI)

  • Feature overload

  • Cognitive overload

  • Shortcuts

  • Design targets

  • Feature prioritisation

  • Goals, behaviours, context

  • Paradox of specificity

  • Mental models

  • Business needs & user needs

  • Usability & accesibility

Introducerea în UX Design îți va permite o înțelegere clară a design-ului human-centered și a mindset-ului necesar pentru a crea produse software de calitate. Vei înțelege cum funcționează procesul de design cand iei in calcul experienta unui user, etapele și livrabilele din timpul procesului, importanța fiecărui pas, cât și cum anume acestea se construiesc unele peste altele pentru a crea un produs atractiv.

Vei realiza că UX Design este o disciplină axată pe rezolvarea problemelor, mai precis pe proiectarea unor produse tehnologice care rezolvă problemele utilizatorilor. Vei afla că termenul „experiență” se referă la emoțiile utilizatorilor, iar ceea ce diferențiază produsele cu adevărat reușite de restul este faptul că acestea vor crea emoții pozitive în utilizatori în timp ce le rezolvă problemele. Vom discuta și despre câteva concepții greșite referitoare la ce reprezintă și ce nu reprezintă UX Design-ul.

Vei înțelege riscurile unui software development tradițional, cât și de capcanele acestuia, de ce și cum anume UX Design-ul poate atenua aceste riscuri prin intermediul unei abordări diferite. Vei învăța că UX este o disciplină bazată pe research; echipele departamentului de UX design fac decizii bazate pe cercetarea comportamentului de utilizator, prin intermediul cărora obțin perspective noi.

Bibliografie recomandată:

2. User Research/Discovery

  • User behavior

  • Research landscape

  • Qualitative vs Quantitative research

  • UX audit

  • Observational/attitudinal

  • Research biases

  • Phrasing good questions

  • Usability testing

  • Defining test objectives

  • Test scripts & Recruit users

  • Desktop/mobile setups

  • Problem statement (HMW’s)

  • Card sorting

  • 1:1 Depth interviews

  • Online surveys

  • Stakeholder interviews

  • A/B testing

  • Heuristic evaluation

  • Competitive analysis/benchmark

  • Heat map

Până la finalul acestui modul, vei înțelege importanța cercetării ca ingredient-cheie în procesul de UX Design. UX Research-ul este vital în vederea înțelegerii problemelor pe care încercăm să le rezolvăm pentru utilizatori.

Vei învăța despre diferite tipuri de UX Research, precum cele calitative versus cantitative, de attitudinal vs behavioural, etc . Vei învăța, de asemenea, cum să pregătești și să desfășori o varietate de tehnici de cercetare. Modulul te va învăța și cum să setezi obiective clare pentru testarea de USABILITY, cum să recrutezi useri, cum să pregătești un scenariu de test, cât și facilitarea și înregistrarea unor sesiuni de testare de usability pe desktop și mobile.

Vei învăța, de asemenea, cum să setezi obiective clare pentru interviurile cu userii & stakeholderii, să pregătești scenarii, dar și cum să porți și să înregistrezi interviuri.

Vei înțelege cum să pui în aplicare exerciții de tip card sorting, sondaje online, evaluări euristice, dar și înțelegerea conceptelor A/B testing și cum anume ajută în optimizarea și rafinarea software-ului existent.

Bibliografie recomandată:

3. User Goals Analysis/Define

  • Triangulation

  • Affinity diagrams

  • Customer journey map

  • Personas

  • Customer value curve

  • Empathy map

  • Data analysis

  • UX analytics

  • Project metrics

  • Case study

Prin intermediul acestui modul, vei înțelege nevoia de a analiza datele de cercetare pe care le-ai adunat. Numai prin analiza acestor date vei putea să articulezi problemele pe care urmărești să le rezolvi cu claritate pentru end-userul produsului tău digital.

Vei deveni conștient de conceptul de triangulation – folosirea de surse multiple de date ca metodă ce permite o înțelegere mai precisă a problemei care necesită rezolvare. Vei învăța gama completă de tehnici de analiză disponibilă pentru designerii UX în timp ce încearcă să rezolve probleme de design.

Acest modul te va învăța și cum să pregătești și să facilitezi conceperea unei affinity diagram, cât și să înțelegi beneficiile sale în extragerea insight-urilor. Vei ști cum să pregătești mapezi traseul utilizatorului (customer journey map) și vei înțelege importanța acestei hărți în ceea ce privește surprinderea obiectivelor utilizatorului.

Te vei familiariza cu ideea de design personas, vei înțelege beneficiile de a le folosi și vei învăța cum să le pregătești. Vei fi, de asemenea, capabil să pregătești un customer value curve și vei ști care sunt beneficiile-cheie atunci când vine vorba de folosirea acesteia în procesul tău de design.

Bibliografie recomandată:

4. Structură, Navigare & Interacțiuni

  • Information architecture

  • Sitemap

  • Tagging taxonomy

  • Flow

  • Flow diagrams

  • Screen states

  • Navigation

  • Global and local navigation

  • Horizontal and vertical navigation

  • Interactions

  • Micro-interactions

  • The anatomy of an interaction

  • Controls

  • Rules

  • Feedback

  • Sketching

  • Wireframing

Vei învăța cum să faci designul unui produs software coerent, bazat pe o structură de navigare clară. Vei afla înțelesul conceptului de Information Arhitecture și cum să stabilești una atunci când dezvolți structura.

Vei fi introdus, de asemenea, în conceptul de flow și vei învăța cum să definești un flow pentru un produs digital. Vei înțelege conceptul de navigare și cum anume se leagă de Arhitectura Informației și tiparele comune de navigare pe desktop.

Vei învăța cum să proiectezi interacțiuni și software screens eficiente în decursul acestui modul. Vei trece prin componentele unei interacțiuni și cum anume aceste componente – precum regulile de control și feedback – facilitează o interacțiune. Vei înțelege că feedback-ul este punctul de plecare pentru un design de interacțiune eficient, și vei învăța că wireframe-urile sunt instrumentul de design folosit pentru a le comunica developerilor comenzi, reguli și feedback.

Bibliografie recomandată:

5. Principii si tipare în design

  • Principles and patterns

  • Predictability

  • Perceivability

  • Conventions

  • Feedback

  • Hick’s Law

  • Fitt’s Law

  • Cognitive biases

  • Progressive disclosure

  • Chunking

  • Alignment

  • Label alignment

  • Call-to-action

  • Visual hierarchy

  • Progress indicators

  • Digital affordances

  • Pattern libraries

  • Smart defaults

  • Help

  • Error handling

  • Inline validation

Invățăm să valorificăm forța principiilor de design atunci când vine vorba de a proiecta produse software. Vei înțelege că principiile de design sunt soluții demonstrate pentru probleme comune de-a lungul multor domenii, inclusiv publicitate, arhitectură și software design. Vei vedea cum anume principiile de perceptibilitate și predictibilitate în design ajută în clarificarea scopului și funcției unui produs.

Vei învăța, de asemenea, despre affordances și cum ne pot ajuta pentru a comunica modul în care un produs funcționează. Vei înțelege modul în care respectarea convențiilor în design pot spori gradul de utilizare – principiile constrângerilor, feedback-ului permit utilizatorilor să aibă un flow mai eficient când utilizează produsul. Acest lucru reduce efortul și erorile. Vei face, de asemenea, cunoștință cu logica puternică a Legii lui Hick și Legii lui Fitts.

Până la finalul acestui modul, vei putea să folosești tipare de design pentru a îmbunătăți calitatea unui design de software. Vei face cunoștință cu o gamă de concepte ce include chunking, alignment, table alignment, call-to-action, ierarhie vizuală și indicatori de progres, ca mod de a face un software mai perceptibil și previzibil.

Vei recunoaște diferitele permisivități digitale și cum anume trebuie exploatate în mod adecvat, pentru a reduce erori și nivelul de efort al utilizatorilor. Vei învăța și cum anume ajutorul, gestionarea erorilor și validarea internă pot, de asemenea, reduce nivelul de efort, erorile și, pe de altă parte, îmbunătăți flow-ul prin software. Vei înțelege conceptul de pattern libraries, o resursă online care îi poate ajuta pe designeri să prevină nevoia de a reinventa roata.

Bibliografie recomandată:

6. Workflows/User flows

  • Registration

  • Onboarding

  • Onboarding styles

  • Sign in

  • Complex forms

  • Structuring complex forms

  • Minimising workload on forms

  • Payment

  • Payment flow

  • Microtasks (or modes)

  • Notifications

  • Auto-formatting

  • Induce security perception

  • User flow

  • Happy flow

  • Edge cases

Până la finalul acestui modul, vei fi capabil să stabilești workflow-uri eficiente, lucru care va permite utilizatorilor să ducă la bun sfârșit sarcini obișnuite. Vei învăța cum să proiectezi workflow-uri eficiente de înregistrare și onboarding, permițându-le fără probleme utilizatorilor accesul la produse. Vei învăța cum să proiectezi procese eficiente de sign-in pentru utilizatorii care revin.

Vei înțelege conceptul de forme complexe și cum să le proiectezi într-un mod eficient. Vei fi introdus în importanța flow-urilor de plată și vei învăța tehnici care îți vor permite să sporești flow-ul și nivelul de încredere al utilizatorilor. Vei învăța, de asemenea, despre micro task-uri și componentele comune de care ai nevoie pentru a le concepe în mod eficient.

În final, vei învăța despre conceptul notificărilor mobile și cum anume să le folosești în mod eficient.

Bibliografie recomandată:

7. Mobile

  • Mobile first approach

  • Design considerations

  • Responsive websites

  • Native apps

  • The rationale for apps

  • App usage based on goals

  • App types (Utilitare, Consum, E-commerce, Proces)

  • App Unbundling

  • Flows

  • Mobile navigation patterns

  • Input styles

  • Content vs navigation

  • Tap targets

  • Notifications

  • Displaying content

  • Skeleton states

Acest modul va fi ghidul tău în ceea ce privește crearea de aplicații mobile eficiente, urmărind cele mai bune practici recente. Vei înțelege considerentele de design, tehnice și de business luate în calcul în proiectarea unui software pentru desktop versus mobile. Vei înțelege diferențele-cheie între website-uri responsive, website-uri de mobil și aplicații native și, totodată, pe care să le alegi.

Vei învăța, de asemenea, diferitele tipuri de aplicații mobile, bazate pe usage și scopul principal al acestora. Vei acumula cunoștințe despre tipare de mobile design și cum anume diferă ele de cele pentru desktop.

Bibliografie recomandată:

8. Prototyping & Wireframing

  • What is, Why & Which prototype to use?

  • Low fidelity prototypes

  • Medium fidelity prototypes

  • High fidelity prototypes

  • Prototyping tools

  • Choosing the fidelity

  • Paper/rapid prototyping

  • Sketching

  • Wireframing

  • Wireframing tools

  • Testing clickable prototypes

  • User testing

  • Basic animations/transitions

  • Design handover

  • Design systems

  • Design Presentation

Acest modul te va ajuta să construiești prototipuri să-ți compui o documentație detaliată pentru technical wireframe. Vei învăța diferitele tipuri de prototipuri, beneficiile și dezavantajele fiecărui tip, incluzând prototipuri de high fidelity, medium fidelity și low fidelity.

Vei învăța despre instrumentele comune de prototyping și despre cum pot fi folosite pentru a dezvolta diferitele tipuri de prototipare. Vei înțelege, de asemenea, conceptul de wireframing, instrumentele comune pe care le vei folosi pentru a le crea și, în plus, cum să creezi documentație wireframe eficientă pentru un design handoff smooth.

Bibliografie recomandată:

9. Introducere în Design Vizual (UI)

  • Why good UI matters

  • Role of the UI designer in the UX process

  • UI elements fundamentals

  • Design systems

  • Consistency and coherence

  • Effects of bad UI

  • Master case study: HKC SecureComm

Acest modul îți va oferi o înțelegere aprofundată despre bazele elementelor în UI și Design Systems. Să realizezi design-uri eficiente pentru interfețe folosite de useri de la zero implică multe skill-uri, așa că vei înțelege de ce un UI bun contează, cât și care este rolul design-ului UI în procesul de UX.

Vei identifica, de asemenea, efectele provocate de un UI greșit, și vei avea capacitatea să le eviți în design-urile create de tine.

Vei învăța regulile colaborării. Design-ul de User Interfaces implică prezentarea de design-uri către stakeholderi în vederea obținerii feedback-ului, predarea design-urilor către developeri pentru a le implementa, cât și interacționarea cu testerii QA pentru a se asigura că produsul final se potrivește cu intențiile inițiale.

Bibliografie recomandată:

10. Branding & Personalitate

  • Working with brands and personalities

  • Case study: Google Maps vs Waze

  • Interpret and infuse brand values

  • Design without established brand guidelines

  • Case study: Music apps comparison

  • Inspiration and moodboards (Visual competitive analysis)

În acest modul, vei învăța cum să „infuzezi” personalitatea unui brand în orice design. Fie că lucrezi cu un brand deja stabilit și guideline-uri de brand stabilite, fie că lucrezi la un proiect în care nimic din toate astea nu este definit, vei căpăta cunoștințele necesare pentru a concepe un design care să înglobeze o estetică adecvată pentru brandurile cu care colaborezi.

Nu există nicio politică “one size fits all” când vine vorba de design-ul de UI, prin urmare vei înțelege importanța de a lua în considerare lucruri precum conținut, typography, layout, spațiere și utilizarea culorii. Vei descoperi impactul simplității în design-ul de UI și modul în care afectează experiența utilizatorului.

11. Elemente & principii de design

  • Grid systems

  • Margins and gutters

  • Aligment in UI

  • 8pt & 4pt grids

  • Responsive design

  • Flexible layouts

  • Visual hierarchy and proportion

  • Contrast

  • Scanning patterns

  • Gestalt principles

  • Proximity

  • Chunking

  • Similarity

  • Closure

  • Symmetry

  • States of UI elements

  • Desktop navigation

  • Mobile navigation

  • Input controls

  • Informational components

  • Loading and empty states

  • Forms and tables

  • Animations

  • Transitions and micro-interactions

  • Typographic hierarchy

  • Choosing fonts

  • Importance of typography in design

  • Type alignment

  • Contrast, colour and space

  • Colour in UI

  • Power of white and grey

  • Acccessibility

  • Primary, secondary and accent colours

  • Shapes in UI

  • Case study: Headspace vs Calm

  • Visual styling

  • When to use iconography

  • Types of icons

  • Icons and text

  • Product illustrations

  • Imagery

Pe parcursul acestui modul, vei căpăta o înțelegere asupra a ceea ce înseamnă fundamentele de layout. Vei învăța tehnici care aduc echilibru și ordine în design-ul de interfață. Alinierea și coerența sunt cheia către o experiență de utilizator bună. Vei descoperi cum să aliniezi text și alte elemente pentru a crea un flow simplu pentru utilizatori.

Spacing-ul si padding-ul pot oferi conținutului mai mult spațiu de respiro, și vei descoperi că acest lucru face procesul de design mult mai ușor. Vei înțelege, de asemenea, importanța unui DESIGN SYSTEM pentru o mai buna colaborare în echipă și pentru a micșora considerabil marja de eroare.

Vei învăța toate aspectele design-ului responsive și vei fi capabil să analizezi și să îți ajustezi design-ul în funcție de dimensiunea ecranului pentru desktop, mobil și tabletă.

Acest modul te va trece prin principiile de bază în design și modul în care acestea afectează psihologia utilizatorului. Vei cunoaște the ins and outs ale ierarhiei vizuale și ale proporțiilor, învățând totodată despre importanța principiilor Gestalt.

Vei descoperi modul cel mai rapid de a comunica informația, folosind simetria și asimetria, după care vei folosi continuitatea în avantajul tău, pentru a face conținutul „să curgă” într-o anumită direcție.

Până la final, vei stăpâni utilizarea ierarhiei vizuale și a proporțiilor în ghidarea utilizatorului prin interfață și vei fi expert în reducerea zgomotului vizual în vederea comunicării clare a unei imagini sau mesaj.

Vei înțelege UI Patterns pentru diferite tipuri de navigare alături de alte componente precum breadcrumbs, navigarea mobilă și input controls. Vei deveni conștient de influența componentelor informaționale, precum notificările și casetele de mesaj, asupra design-ului tău.

Animațiile și tranzițiile pot face un design de UI simplu să pară ingenios și responsive. Vei descoperi cum să le folosești în avantajul tău, pentru a comunica și îmbunătăți design-ul pentru utilizatori

Vei aplica regulile ierarhiei tipografice pentru a-i ghida pe useri în UI-ul construit. Accesibilitatea culorii este importantă, astfel că vei fi introdus în abordarea less is more atunci când vine vorba despre implementarea culorilor și efectelor în UI-ul tău. Și mai important, vei studia psihologia formelor și vei folosi aceste cunoștințe pentru a direcționa atenția, în identificarea componentelor, comunicarea stărilor și exprimarea personalității unui brand.

Până la finalul acestui modul, vei înțelege rolul iconografiei, ilustrației și imagisticii în design-ul de UI și vei învăța când și cum să le folosești eficient. Te vei familiariza cu diferite tipuri de pictograme și vei învăța cum să le folosești pentru a comunica ideea de acțiune în design-urile tale.

12. Proces & prezentare în design

  • Understand the user

  • Interpeting wireframes and sketches

  • Wireframes

  • Think outside the wireframe

  • Starting your design

  • Presenting information

  • Low fidelity iteration

  • Mid/high fidelity iteration

  • User feedback

  • Presenting designs

  • Critique and feedback

  • Mock-ups and final designs

  • Organising files

  • Deliverables to developers

  • Preparing files for handover

Design-ul de UI este un rol extrem de colaborativ, iar în acest modul vei învăța cum să comunici și să lucrezi cu membri-cheie ai echipei precum UX designeri, UX Researchers, developeri și Product Mangers.

Vei înțelege cum diferite wireframe-uri pot modela design-ul de UI și vei învăța cum să folosești diferite prezentări, spațieri și stilizări pentru a face o diferență majoră în modul de afișare. Vei afla cum să creezi moodboard-uri și unde să cauți (și să găsești) inspirație pentru design-ul de interfață. Vei folosi instrumente de design precum Figma și Adobe XD pentru a lucra la prototyping, testare și rafinare.

În acest modul final, vei învăța cum să-ți prezinți eficient design-urile, cu o argumentare solidă și dovezi provenite din testarea pe utilizatori.Vei învăța cum să accepti critici și feedback și cum să nu le iei personal. În cele din urmă, vei înțelege importanța organizării fișierelor pe măsură ce lucrezi la design.